Advertentie

Vakblad PUB start door

'En wat als dit niet het einde was?' Zo kondigt Pub zijn herrijzenis aan op de website Pub.be. ©Pub.be

Het reclamevakblad PUB krijgt een tweede leven. Oud-hoofdredacteur Philippe Warzée en de Luikse groep Nethys (een onderdeel van de intercommunale Tecteo) gaan het blad opnieuw uitgeven via hun vennootschap TheNewPub. Nethys heeft 66% van de aandelen in handen, Warzée de rest.

PUB werd in 1976 opgericht, maar werd eind vorig jaar van de markt gehaald door de Nederlandse uitgever Wolters Kluwer. Het blad bleek niet meer rendabel als gevolg van de dalende verkoop- en advertentie-inkomsten.

Warzée heeft nu het merk, het abonneebestand van enkele duizenden mensen en de archieven van het blad overgenomen. PUB zal opnieuw verschijnen als papieren maandblad voor abonnees, in het Frans en het Nederlands, op 3.000 exemplaren. Daarnaast worden ook een nieuwsbrief en een website gelanceerd. Custom Régie zorgt voor de advertentiewerving. De nieuwe uitgever hoopt over drie jaar break-even te draaien.

PUB is niet de eerste diversificatie in de mediasector voor Nethys. Het bedrijf baat de Waalse betaalzender BeTV uit, kocht de krantengroep L’Avenir en het magazine M Belgique. Ze was ook aandeelhouder van de radiozender DH radio, maar die werd onlangs verkocht aan de mediagroep IPM.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud