Franse modeketen plant stevig offensief in België

Nicolas Hennon, algemeen directeur van Kiabi. ©BELGAIMAGE

De Franse modeketen Kiabi wil de komende drie jaar twaalf winkels in ons land openen. 'We positioneren ons tussen H&M en Primark.'

Kiabi, het modemerk van de Franse ondernemersfamilie Mulliez (onder meer ook Decathlon), wil de komende jaren sterk groeien in het het buitenland. Op Mapic opende het daarom voor de duur van het driedaags congres op de Croisette een pop-up store van maar liefst 650 m² om hun winkelconcept te tonen met alles er op en er aan.

Er zouden vier winkels komen in het Brusselse en twee in het Antwerpse. Verder komen steden als Gent, Luik, Namen, Charleroi, Louvain-la-Neuve,... in aanmerking. Er ligt geen rangorde vast voor de opening. De ligging, de opportuniteit en de huurprijs zijn bepalend.

De eerste winkel opende in oktober in Docks Bruxsel. De tweede winkel in België komt in het nieuwe shoppingcenter Rive Gauche in Charleroi. Dat opent in maart 2017.

Grote winkels

Kiabi zoekt relatief vrij grote winkels, meestal met een winkeloppervlakte van 1.500 à 2.000 vierkante meter. Met het volume van twaalf van die winkels kan je in België al een middelgroot shoppingcenter vullen.

Kiali positioneert zich tussen H&M en Primark en komt in elk land met een combinatie van webwinkel en stenen winkel.

Docks Bruxsel

De opening van eerste winkel van Kiabi in Docks Bruxsel op 20 oktober was een gigantisch succes. De eerste vier dagen kreeg Kiabi in Docks Bruxsel in totaal 25.000 bezoekers over de vloer. ‘Die kwamen niet alleen kijken. Ze kochten ook massaal. We verkochten maar liefst 2,5 keer meer dan we zelf hadden gebudgetteerd’, stelt Marlies Hesbach van  Kiabi Belgium.

De aankondiging is goed nieuws voor het modesegment van het retailvastgoed in België. Een aantal ketens bouwen hun winkels af. Marks & Spencer kondigde eerder deze maand nog de sluiting aan van zijn winkel naast de Apple Store in Brussel.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud