Lotus Bakeries koopt Britse peuterkoekjes

Jan Boone, de topman van Lotus Bakeries. ©Brecht Van Maele

De Lembeekse koekjesbakker Lotus Bakeries neemt met Kiddylicious een derde producent van gezonde tussendoortjes over in het VK.

Kiddylicious maakt koekjes en tussendoortjes voor baby's en peuters en zet zichzelf in de markt als het gezondere alternatief in die markt. Met succes, want volgens Lotus Bakeries  is Kiddylicious het snelst groeiende merk in dit segment in het VK. De netto-omzet van Kiddylicous wordt voor dit jaar geschat op 21 miljoen Britse pond, omgerekend zo'n 23,6 miljoen euro. De Oost-Vlaamse groep betaalt twee keer die omzet voor 2018 om Kiddylicous binnen te halen, en legt dus iets meer dan 47 miljoen euro op tafel.

Lotus Bakeries krijgt de volle honderd procent van Kiddylicious in handen, maar het huidige team rond oprichtster Sally Preston en commercieel directeur Neil Mather zullen het bedrijf wel blijven leiden. 

Voor Lotus Bakeries is het al de derde grote overname in het VK. In 2015 nam de groep kort na elkaar twee specialisten in gezondheidskoekjes over: de producent van fruitsnoepjes Urban Fresh Foods en de maker van natuurlijke en glutenvrije Nakd-koekjes. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content