opmerkelijk

Nederlanders kopen hun Torfs-tassen via Bol.com

©Photo News

Sinds enkele weken verkoopt de Belgische schoenenwinkelketen Torfs zijn tassen via de Nederlandse webwinkel Bol.com. 80 procent van de klanten is Nederlander. De eigen webwinkel van Torfs komt dan weer niet van de grond in Nederland.

Sinds drie weken verkoopt Torfs tassen via de Nederlandse webwinkel Bol.com. 'Dagelijks verkopen we via Bol.com enkele tientallen tassen', zegt Barabara Torfs. 'Het is nog te vroeg om het project te evalueren, maar voorlopig presteren we binnen de verwachtingen.'

Niet verwacht

Wat Torfs verbaast, is dat vooral Nederlanders Torfs-tassen kopen via de ook in Belgiƫ populaire webwinkel. '80 procent van de tassen gaat naar Nederlanders. Dat hadden we niet verwacht. De reclame die Bol.com voor ons maakt mist zijn doel niet.'

De eigen webwinkel die Torfs sinds de zomer in Nederland heeft, breekt dan weer geen potten. 'In Nederland is er veel concurrentie en ons merk is er niet bekend. We willen er onze marketing versterken', zegt Torfs. De keten heeft geen eigen winkels in Nederland.

Meer retours

Door in Nederland actief te zijn, heeft Torfs enkele verschillen opgemerkt tussen Belgische en Nederlandse klanten. 'Nederlanders sturen schoenen die ze online kopen vaker terug dan Belgen. Dat is waarschijnlijk cultureel te verklaren: Nederlanders zijn minder geremd.'

Intussen stelt de keten vast dat de digitalisering van de retail in Belgiƫ een steeds hogere vlucht neemt. In de koopjesmaand januari werd 6 procent van de omzet geboekt dankzij de verkoop via de webshop. 'Onze webshop genereerde in januari even veel omzet als onze 3 grootste of 12 kleinste winkels samen.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud