Opnieuw betaalproblemen met bankkaart

©BELGA

Maandag kampte het bankkaartbetaalsysteem van Worldline met problemen. Geld dat handelaars van hun klanten hadden ontvangen werd niet doorgestort.

De problemen bij Worldline, het bedrijf dat het gros van de elektronische betalingen in ons land uitvoert, ontstonden na een update in het weekend. Op maandagochtend bleken er bij zo'n 10.000 handelaars betaalproblemen te zijn. Betalingen met bankkaarten konden nog wel gebeuren, maar het geld werd met vertraging doorgestort op de rekening van de handelaar.

Het bedrijf zegt dat de problemen snel waren opgelost. 'De betalingen die niet konden worden uitgevoerd, zullen dinsdag doorgevoerd zijn.'

Niet eerste keer

De handelaars reageren boos op de storing. Het is dan ook niet de eerste keer dat het betaalsysteem van Worldline te wensen overliet. In september was er een panne die liefst een week duurde. Daarop ontbood federaal minister van Economie Kris Peeters (CD&V) de CEO van Worldline België en werden afspraken gemaakt over compensaties voor handelaars bij nieuwe problemen.

'We zullen die afspraken naleven', zegt Worldline. 'Zodra duidelijk is wat er exact gebeurd is en hoeveel handelaars getroffen zijn, zullen we bekijken of er een tegemoetkoming komt en welke.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect