Tientallen nieuwe jobs bij Belgische kledingwebwinkel

Vente-Exclusive verkoopt de overschotten van modemerken met kortingen. ©Dieter Telemans

Kledingwebwinkel Vente-Exclusive verdubbelt de omvang van zijn magazijn in Lot bij Brussel.

De Belgische kledingwebwinkel Vente-Exclusive werft tientallen nieuwe mensen aan. Dat doet ze omdat het magazijn verdubbelt in oppervlakte. 'We gaan van 6.000 vierkante meter naar 12.000 vierkante meter', zegt CEO Peter Grypdonck. 'We investeren 500.000 euro.'

12.000
Magazijn
Het magazijn in Lot gaat van 6.000 vierkante meter naar 12.000 vierkante meter.

Vandaag werken er tussen 150 en 180 mensen in het magazijn in Lot. Dat is een pak meer dan de 30 mensen die er twee jaar geleden nog werkten.

Daarnaast werken er ook bij het magazijnenbedrijf Katoen Natie mensen in opdracht van Vente-Exclusive. 'Katoen Natie helpt ons met de verzending van kleding, zeker op piekmomenten', zegt Grypdonck.

Snelle groei

Zijn bedrijf groeit snel. 'Dit jaar groeit de omzet met 15 tot 20 procent tot 165 à 175 miljoen euro', zegt Grypdonck. 'De winst zal in hetzelfde tempo groeien.' In 2017 boekte zijn bedrijf 4,2 miljoen euro nettowinst.

Dit jaar groeit de omzet met 15 tot 20 procent.
Peter Grypdonck
CEO Vente-Exclusive

Het Belgische e-commercebedrijf verkoopt onverkochte overschotten van onder andere producenten van mode, interieurproducten en verzorgingsproducten. De artikelen in de webwinkel van Vente-Exclusive worden met grote kortingen verkocht.

Vente-Exclusive werd in 2007 opgericht door ondernemer Léon Seynaeve, die voordien mede-eigenaar was van winkel- en vastgoedgroep Mitiska. Ook internetondernemer Stefan Tournoy stond mee aan de wieg.

In 2015 verkochten ze 50,1 procent van hun bedrijf aan hun Franse concurrent Vente-privee. Nadien is Vente-Exclusive verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Nederland en Scandinavië. 'Mogelijk komen daar nog landen bij', zegt Grypdonck.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect