Beter dan verwacht verlieskwartaal voor Metro

Foto Sofie Van Hoof

De Duitse retailgroep Metro heeft voor het tweede kwartaal op rij een nettoverlies geboekt. De onderliggende cijfers liggen echter boven de verwachtingen met dank aan omzetstijgingen in Duitsland en bij Mediamarkt en Saturn. Het bedrijf bevestigt zijn jaardoelstellingen.

Het aandeel Metro veerde kort na opening bijna 5 procent hoger. Beleggers negeren het nettoverlies van 20 miljoen euro. De andere cijfers, hogerop de resultatenrekening, belandden namelijk boven de verwachtingen.

De bedrijfswinst steeg 2,6 procent tot 314 miljoen euro. Analisten hadden gemiddeld gerekend op 301 miljoen euro. De omzet in het tweede kwartaal ging 1,8 procent hoger tot 15,8 miljard euro, ruwweg in lijn met de verwachtingen.

Topman Olaf Koch moet optornen tegen de impact van de crisis in de eurozone, die op de verkopen weegt. Maar beleggers putten moed uit het feit dat hij blijft bij zijn prognose om dit jaar een winst neer te zetten die in lijn zal liggen met het winstcijfer van vorig jaar. De omzet zou hoger moeten uitkomen.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud