Advertentie
Advertentie

Blunderend Worldline door de knieën voor handelaars

©BELGA

De leverancier van bankkaartbetaalsystemen Worldline gaat handelaars vergoeden die in september getroffen werden door een zware panne. Het bedrijf belooft in de toekomst een betere service.

Het Franse Worldline zal de handelaars die zijn betaalsysteem gebruiken voor maximaal 400 betalingen in de afgelopen twee weken geen transactiekosten aanreken. Dat doet het bedrijf na de grote betaalpanne die het bedrijf vorige maand trof. Honderden handelaars waren woedend omdat Worldline het euvel op een klungelige manier afhandelde en niet duidelijk communiceerde. De handelaars kregen hun verdiende geld met veel vertraging op hun rekening gestort, waardoor ze in de problemen kwamen toen ze hun leveranciers moesten betalen.

Gratis

Bovendien belooft het bedrijf dat het er alles aan zal doen om gelijkaardige pannes in de toekomst te vermijden. Die belofte deed Worldline in het verleden ook bij gelijkaardige grote pannes, maar anders dan toen, belooft het bedrijf handelaars nu gegarandeerde compensaties als er toch nog grote pannes komen. Bij problemen krijgen handelaars een vooraf bepaald aantal gratis transacties.

Concreet belooft Worldline dat 99,8 procent van de transacties via zijn netwerk effectief moet worden uitgevoerd. Bovendien moet 90 procent van de transacties 24 uur na de betaling op de rekening van de handelaar staan.

Sms-systeem

Daarnaast belooft het bedrijf in de toekomst beter te communiceren. 90 procent van de klachten moet worden beantwoord en tijdens een incident op het netwerk, moeten ze binnen het uur worden beantwoord. Bovendien zal Worldline een e-mail- en sms-systeem op poten zetten dat handelaars waarschuwt als er problemen zijn op het Worldline-netwerk.

Werkgeversorganisaties reageren tevreden. 'Ons opzet was – in het belang van de handelaars –om geen genoegen te nemen met vrijblijvende engagementen, maar wel te gaan naar een duidelijke resultaatsverbintenis waar financiële sancties aan gekoppeld zijn. Het akkoord is in die zin zeker positief voor de handelaars', zegt Karel Van Eetvelt, de gedegeleerd bestuurder dan Unizo.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud