Colruyt stuurt 100 extra werkkrachten naar winkels met lege rekken

In de Colruyt-winkels is het zo druk als tijdens de eindejaarsfeesten. ©Kristof Vadino

Verschillende Colruyt-winkels kampen met lege rekken. 'Mensen kopen meer door corona, maar ook door de kortingen die we deze week geven. Het is pompen om de rekken te vullen.'

Sinds het coronavirus in Belgiƫ opdook verkopen supermarkten meer lang houdbare producten. Vooral pasta, wc-papier, voeding in blik en ontsmettende schoonmaakproducten gaan vlotter over de toonbank.

De verkoop bij marktleider Colruyt steeg zo hard dat de keten kampt met lege rekken. Op de sociaalnetwerksite Twitter verscheen onderstaande foto van de winkel in Wilrijk.

'Dat is een specifiek geval, want de Delhaize is er dicht', zegt Colruyt-woordvoerder Hanne Poppe. 'Toch klopt het dat het in veel Colruyt-winkels pompen is om de rekken te vullen. We hebben 100 personeelsleden van ons hoofdkantoor naar de winkels gestuurd om mee de rekken te vullen. Dat doen we ook tijdens de drukke feestdagen. Mensen van ons financieel departement bemannen de kassa's, terwijl het vaste personeel de rekken vult.

Lang houdbare producten

De gestegen verkoop is een uitdaging voor sommige leveranciers.
Hanne Poppe
Woordvoerder Colruyt Group

Sinds vorige week merkt Colruyt dat klanten meer producten kopen. 'Ze rijden niet speciaal naar de winkel om hun kar te vullen, maar nemen wel meer lang houdbare producten mee tijdens hun geplande bezoek. We hebben extra voorraden van bepaalde producten besteld.'

De pastarekken krijgen het extra hard te verduren. 'Daar is sprake van een dubbel effect. We geven deze week grote kortingen op pasta. Het is een uitdaging voor sommige leveranciers. Maar die actie stond al maanden gepland.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud