Advertentie
Advertentie

Frankrijk laat Carrefour in de steek

Carrefour worstelt in China met een tanend consumentenvertrouwen. ©Photo News

Carrefour deed het in het eerste halfjaar beter dan verwacht, geholpen door een sterke Latijns-Amerikaanse en Europese markt. Al draagt thuismarkt Frankrijk nauwelijks bij aan de winst, door een combinatie aan factoren.

Carrefour publiceerde enkele weken geleden al omzetcijfers, die duidelijk maakten dat Latijns-Amerika sterk bezig is, terwijl ook Europa een herstel ziet. Thuismarkt Frankrijk was toen wel één van de mindere elementen in het halfjaarrapport.

Ook voor de winstcijfers is Frankrijk niet meteen het lichtende voorbeeld. Daar wegen de integratiekosten van de overgenomen keten Dia en de stijgende belastingen op de winst.

Ook China blijft een zorgenkind voor de groep. Het tanende consumentenvertrouwen daar weegt op de consumptie.

Gelukkig is er dus de rest van Europa en Latijns-Amerika, met vooral de Braziliaanse markt als uitschieter. In totaal zag Carrefour de operationele winst met 2,6 procent aandikken (aan vaste wisselkoersen) tot 726 miljoen euro. Dat is beter dan de 711 miljoen euro die analisten incalculeerden.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud