Advertentie

Gentse winkelvoorspeller neemt Parijs bureau over

Dieter Debels van RetailSonar. ©Wouter Van Vooren

De Gentse retaildataspecialist RetailSonar neemt het Parijse geomarketingbedrijf Geocible over. Het bedrijf beschouwt Frankrijk als een belangrijke groeimarkt.

RetailSonar kan op basis van een massa data vrij nauwkeurig voorspellen wat de beste ligging is voor een bepaalde winkel. Het gebruikt een combinatie van openbare data en informatie die winkels ter beschikking stellen. De schoenenondernemer Wouter Torfs is een van de investeerders in het bedrijf, dat onder meer werkt voor de winkelketens Colruyt, Action, McDonald’s, Jumbo en Media Markt.

De Gentse scale-up maakte donderdag bekend dat hij Geocible heeft overgenomen, een Parijse sectorgenoot die in 1997 werd opgericht door Olivier Lamy. Het bureau telt een tiental werknemers, waardoor RetailSonar uitkomt op 45 werknemers.

De overname ondersteunt de Europese expansieplannen van RetailSonar, dat al meer dan 200 internationale klanten bedient. ‘Onze oplossingen zijn beschikbaar in 14 Europese landen. Daar komen jaarlijks data uit nieuwe landen bij. We zijn afgetekend marktleider in de Benelux en tellen ook veel tevreden Franse klanten. Frankrijk zien we als een van onze belangrijkste groeimarkten’, zegt CEO Dieter Debels.

RetailSonar plant over enkele maanden een nieuwe kapitaalronde, waarna het andere Europese markten wil aanboren. Het kijkt naar Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Scandinavië.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud