Advertentie

Jonge mannen motor achter omzetgroei Zalando

James Franco in de reclamespot 'The Man Box' van Zalando. ©Zalando

Zalando ziet zijn omzet met 23 procent stijgen dankzij allerlei inspanningen zoals de 'Man Box'-campagne.

In het eerste kwartaal van 2017 bereikt de kledingwebshop Zalando een omzet van 980,2 miljoen euro. Het is een stijging van 23,1 procent tegenover hetzelfde kwartaal vorig jaar.

Na tegenvallende cijfers voor 2016, lijken de investeringen om klanten te winnen en aan zich te binden, vruchten af te werpen. Volgens Zalando is hun sterke groei onder meer te danken aan de 'Man Box campaign' met Amerikaans acteur James Franco, die bedoeld is om jonge mannen naar Zalando te halen.

20.4 miljoen
Zalando heeft 20.4 miljoen actieve gebruikers, die steeds vaker bestellingen plaatsen op de webshop.

Het bedrijf had 27,3 procent meer bestellingen dan het eerste kwartaal het jaar voordien en telt ondertussen 20,4 miljoen actieve gebruikers. Bovendien merkt het dat zijn actieve gebruikers loyaler worden. Ze plaatsten gemiddeld 12,4 procent vaker een bestelling.

Betere diensten

Co-CEO Rubin Ritter zegt dat een 'winstgevende' groei centraal staat, waardoor het bedrijf blijft investeren in 'het verbeteren van de diensten, de technologie en logistieke infrastructuur.'

In het afgelopen kwartaal zijn in België ook twee proefprojecten gestart: een retour service ‘Zalando haalt op’ en geolocatie levering in samenwerking met de Belgische start-up Parcify.

'Het grote aantal innovatieve services tonen dat de Belgische klant klaar is om nieuwe ervaringen uit te proberen. Ze tonen ook het belang en het potentieel van de Belgische markt voor Zalando', aldus Ken Fontijn, Country Manager Zalando Benelux.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud