Jumbo groeit fors dankzij nieuwe en oude winkels

Jumbo-CEO Frits van Eerd opende in november zijn eerste Belgische winkel, in het Limburgse Pelt. ©BELGA

De Nederlandse supermarktgroep Jumbo zag de omzet dit jaar met 14 procent toenemen tot 8,4 miljard euro. De recente intrede in ons land is volgens het bedrijf bijzonder succesvol verlopen.

Jumbo, dat zijn boekjaar afsloot op 29 december, kon de omzet met ruim 1 miljard opkrikken dankzij de opening van 54 nieuwe winkels en een groei van 6,5 procent in de bestaande verkooppunten. Daarmee vergroot de belangrijkste uitdager van de Albert Heijn-supermarkten van Ahold Delhaize  in Nederland zijn marktaandeel tot boven de 21 procent.

België

Jumbo in Pelt. ©BELGA

Jumbo plantte dit jaar haar vlag voor het eerst in ons land, met de opening van vestigingen in Pelt, Rijkevorsel en Lanaken in november en december. 'De entree op de Belgische markt is bijzonder succesvol verlopen', zegt Jumbo in een persbericht. Het familiebedrijf verwijst naar 'Veel positieve klantenreacties en omzetten die ver boven de verwachting liggen.' Details geven de Nederlanders niet.

De Nederlandse groep bevestigt ook haar voornemen om volgend jaar 12 tot 15 nieuwe Belgische winkels te openen.

La Place

Bij de Jumbo Groep Holding klom de omzet tot 8,7 miljard euro. in die cijfers zitten ook de restaurantketen La Place en een aantal overgenomen winkels onder het logo EMTE die nog niet zijn omgebouwd tot Jumbo.

Voor 2020 mikt Jumbo op verdere groei, onder meer dankzij de overname van 17 HEMA-winkels die zullen worden omgebouwd, en de overname van 6 vestigingen van de biologische groothandel Udea.

CEO Frits van Eerd verwacht dat Jumbo in 2021 de kaap van 10 miljard euro omzet kan ronden.

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud