Lingerieketen Hunkemöller in de etalage

Uithangbord voor Hunkemöller Sylvie Meis ©ANP Kippa

De Franse investeringsmaatschappij PAI Partners, de eigenaar van het lingeriemerk Hunkemöller, heeft de Amerikaanse zakenbank JPMorgan de opdracht gegeven de lingerieketen te verkopen. De Nederlandse krant De Financiële Telegraaf meldt het nieuws op basis van bronnen in het van oorsprong Nederlandse bedrijf. Ook De Tijd kreeg er bevestiging van.

Eind maart lekte uit dat PAI Partners aan verschillende bankiers gevraagd had de optie van een verkoop of beursgang te onderzoeken. Na een grondige selectieprocedure zou JPMorgan aan de overname een prijskaartje van 500 miljoen euro hangen.

Expansietactiek

In 2011 werd Hunkemöller voor 260 miljoen euro verkocht aan PAI Partners door het Nederlandse detailhandelbedrijf Maxeda, een fusie van Vendex en Koninklijke Bijenkorf Beheer (KBB). De Franse investeringsgroep maakt er zijn doelstelling van verworven bedrijven met grote winst door te verkopen. PAI Partners nam onlangs ook de Belgische outdoorketen A.S. Adventure over voor 400 miljoen euro.

Onder PAI Partners werd Hunkemöller een van de grootste lingerieketens van Europa. De Britse CEO van Hunkemöller, Philip Mountford, had vorig jaar nog grote plannen. 'We willen op termijn 500 extra winkels openen in Duitsland', klonk het in een interview met De Financiële Telegraaf.

De drang naar expansie leidde echter tot verliezen. In 2013 boekte Hunkemöller een nettoverlies van 2,6 miljoen euro, bij een omzet van 272 miljoen euro. Over het boekjaar 2014 zijn geen cijfers bekend. De winkelketen beschikt over 650 winkels, waarvan 75 in België. Daarin werken 2.700 werknemers over heel Europa.


Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud