Minder omzet voor Carrefour in België

Carrefour opende deze maand in Brussel zijn eerste biowinkel. ©BELGAONTHESPOT

Carrefour ziet zijn Belgische omzet dalen. Nieuwe initiatieven moeten de supermarktketen vooruithelpen.

De supermarktketen Carrefour heeft in de eerste jaarhelft in België een omzet geboekt van 2,015 miljard euro. Dat is 3 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf verwijst naar verslechterde marktomstandigheden in de loop van het tweede kwartaal, met veel concurrentie en lage inflatie.

Carrefour is sinds begin 2018 bezig aan een grootschalig herstructureringsprogramma. Eind juni werd het Belgische gedeelte, waarbij een duizendtal mensen moest afvloeien, afgesloten.

Begin dit jaar kondigde Carrefour aan dat er in België nieuwe initiatieven komen om het ‘commerciële momentum’ te herlanceren. Het opende in Sint-Lambrechts-Woluwe zijn eerste gespecialiseerde biowinkel. Vlak bij de Grote Markt in Brussel moet een eerste geautomatiseerde winkel komen.

Op groepsniveau deed Carrefour het wel goed. De omzet steeg met meer dan 3 procent tot ruim 38,8 miljard euro. In het tweede kwartaal versnelde de groei nog, vooral dankzij de prestaties in Latijns-Amerika. Maar in Frankrijk blijft de omzet van Carrefour dalen. De recurrente operationele winst op groepsniveau steeg met 4,5 procent tot 618 miljoen euro, meer dan analisten hadden verwacht.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect