Advertentie
Advertentie

Online modewarenhuis Stylight van start in België

Stylight is sinds kort ook actief in ons land ©Stylight

De Duitse e-commerce-site Stylight, die ruim 350 webshops overkoepelt, heeft nu ook een Belgische website gelanceerd.

Stylight, een zeven jaar oud e-commercebedrijf dat gevestigd is in München, is één van de Duitse online spelers om in de gaten te houden. Het bedrijf is geen klassieke modewebshop, maar eerder een zoekplatform dat modeconsumenten de weg wijst naar tientallen aangesloten webshops en merken. In 2013 genereerde het platform volgens de website Fashionista.com meer dan 250 miljoen dollar omzet voor die partners. Het bedrijf neemt een commissie op die omzet, maar wil niet kwijt over hoeveel het gaat.

Met de opening van een Belgische site, begin deze maand, vult het bedrijf één van de laatste blinde vlekjes in op zijn West-Europese kaart. In één adem werd ook Noorwegen toegevoegd. Stylight maakte in oktober al de sprong naar de VS en is aanwezig in alle grote West-Europese landen. Volgens een blogpost van het bedrijf heeft Stylight.be zowat 75.000 producten in de aanbieding. Stylight heeft ook mobiele apps voor iOS en Android.

Het platform geeft modeshoppers onder meer de mogelijkheid om items aan een ‘wishlist’ toe te voegen, maar maakt ook gebruik van sociale functies. Zo kan je op de site een outfit samenstellen die je kunt delen met vrienden. Een nadeel is wel dat de site geen eigen transactieplatform heeft: om spullen te kopen, word je doorverwezen naar de aangesloten webshops.

Stylight haalde begin dit jaar nog ‘meerdere miljoenen’ euro op om zijn expansie te financieren. Onder de aandeelhouders zitten onder meer SevenVentures, het investeringsvehikel van de Duitse mediagroep ProSieben.Sat1 en de durfkapitaalbedrijven Holtzbrinck Ventures en Tengelmann.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud