opmerkelijk

Ro-da-ni-aaaa verdwijnt uit de koers

©BELGA

Het Belgische horlogemerk Rodania maakt een einde aan zijn beroemde reclamedeuntje bij wielerwedstrijden.

Philip Cracco, de bekende ondernemer uit het VIER-programma The Sky Is the Limit, zet een punt achter ‘Ro-da-ni-aaa’ het iconische deuntje dat al sinds 1954 in de wielerkaravaan de voorbode was van het aanstormende peloton.

Ro-da-ni-aaaa

‘De focus ligt nu vooral op klassieke, tijdloze horloges in plaats van op sporthorloges. Daarom koppelen we de naam niet langer aan sportevenementen’, zegt Cracco in Het Belang van Limburg over zijn beslissing.

Cracco kocht in 2015 Montebi, de groep die naast de Rodania-horloges ook juwelen verkoopt. Na de overname klonk het nog dat het Rodania-deuntje aan vernieuwing toe was, maar niet zou verdwijnen. 

Al in 2012 probeerde het horlogemerk het beroemde deuntje al eens uit de koers te halen, maar door de felle reacties van nostalgici kwam Rodania op die beslissing terug. Ook pogingen om het riedeltje in een moderner jasje te steken draaiden op niets uit.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content