opmerkelijk

Marlboro blijft onzichtbare sponsor van Ferrari

Marlboro blijft sponsor van de F1-stal van Ferrari, maar zal niet terug te vinden zijn op de auto's. Of toch? ©EPA

Philip Morris, het moederbedrijf van sigarettenfabrikant Marlboro, heeft vorig jaar in het geheim haar sponsordeal met het F1-team Ferrari verlengd. Het befaamde logo zal echter nog steeds niet te bewonderen zijn op de F1-bolides van Ferrari.

Volgens persagentschap Bloomberg verlengde Philip Morris vorig jaar in alle stilte het contract met Ferrari. De nieuwe overeenkomst loopt tot eind 2018 en er zou jaarlijks zo’n 160 miljoen dollar (140 miljoen euro) mee gemoeid zijn. De tabaksfabrikant zal met deze deal 22 jaar sponsor zijn van de Formule 1-stal van Ferrari.

Veel profilering zal het bedrijf hier echter niet meteen mee winnen. Sinds 2008 is het reclame maken voor tabak verboden in de Formule 1. Het bekende logo van Marlboro zal dus nergens in de Formule 1 te bewonderen zijn. Tenzij met veel verbeelding.

Toch komt de deal niet echt als een verrassing. Vorig jaar nog werd de voormalig Marketingdirecteur van Marlboro, Maurizio Arrivabene, de nieuwe teambaas van het Formule 1-team van Ferrari.

Philip Morris heeft een lange traditie van sponsordeals in de Formule 1. Al sinds 1972 sponsorde het verschillende teams. Tussen 1974 en 1996 stond het Marlboro-logo zelf op de auto’s van de grote concurrent van Ferrari, McLaren. Sinds 1996 is het een van de geldschieters van het Ferrari-team.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud