Netlog-oprichter lanceert ‘HelloFresh voor sportvoeding'

Toon Coppens ©Jonas Roosens

Internetondernemer Toon Coppens zet zijn schouders onder een digitale adviseur voor sporters. Strong Supplies berekent welke supplementen ze nodig hebben en levert die aan huis.

Zoals HelloFresh de kopzorgen over koken wegneemt door ingrediënten en recepten voor uw maaltijden aan huis te leveren, wil Strong Supplies het gedoe met voedingssupplementen minder complex maken. ‘Als sporter moet je dozen van verschillende merken in huis halen en elke dag kijken hoeveel je van wat moet nemen. Wij lossen dat op door te berekenen wat je elke dag nodig hebt en dat gebruiksklaar in zakjes te leveren’, zegt Coppens.

CEO en medeoprichter van Strong Supplies is Andy Decuypere, die al tien jaar actief is in de farmagroothandel en de uitbating van apotheken. Hij ontwikkelde in 2012 een nieuwe verpakkingsmethode voor medicatie in ziekenhuizen en rusthuizen, en wil dat model nu ook toepassen in een e-commercemodel voor sporters. Coppens, die eerder de socialenetwerksites Netlog en Twoo en de vastgoedsite Realo mee oprichtte, gelooft in het idee.

‘Er zijn heel veel producten op de markt. Als sporter is het moeilijk te weten welke echt doeltreffend zijn’, zegt Coppens. ‘Professioneel advies inwinnen is niet voor iedereen weggelegd. Als je als 35-jarige wilt trainen voor je eerste marathon, ga je niet naar een sportarts.’

Algoritme

De oplossing van Coppens en Decuypere is een lerend algoritme dat op basis van een vragenlijst een gepersonaliseerd schema voorstelt, waarin je nog eigen keuzes kunt maken. ‘Voor het opsturen kan je kiezen uit een maandabonnement of een eenmalige bestelling voor een bepaalde periode.’ Coppens maakt zich sterk dat Strong Supplies niet duurder zal zijn dan de apotheek. ‘Het advies en de service krijg je er eigenlijk gratis bij.’

Het algoritme werd opgesteld met de hulp van specialisten, maar zal worden verfijnd met de data die het bedrijf verzamelt. Zo zal het gebruikers via een app regelmatig om feedback vragen.

Strong Supplies hoopt bekend te worden via sociale media en mond-tot-mond-reclame in het sportcircuit. Coppens, zelf een volleybalspeler, kon al een samenwerking opzetten met het mannelijke Belgische volleybalteam, de Red Dragons.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect