Sky wil 'pay-per-view' testen in Duitse Bundesliga

Sky zou een 'pay-per-view'-model willen testen voor de Duitse Bundesliga, waar Rode Duivel Axel Witsel bij Borussia Dortmund speelt. ©AFP

De Europese betaalzender overweegt liefhebbers per Duitse eersteklassematch te laten betalen, om jonge fans te verleiden, bericht het persagentschap Bloomberg.

De Europese betaalzender Sky, sinds vorig jaar onderdeel van het Amerikaanse kabelbedrijf Comcast, overweegt om voor wedstrijden van de Duitse Bundesliga, de eerste voetbalklasse, een 'pay-per-view'-model te testen. De kijker zou zo kunnen betalen per gekeken wedstrijd, in plaats van een abonnement te moeten nemen. Dat schrijft het persagentschap Bloomberg, op basis van gesprekken met ingewijden.

Sky hoopt zo jonge voetbalfans te strikken, die op een flexibele, makkelijk toegankelijke manier naar topvoetbal willen kijken. Sky zou in zee gaan met het Berlijnse digitale platform Onefootball, dat de wedstrijden zou tonen en de inkomsten zou delen met Sky.

Bij Sky en Onefootball wou niemand reageren, aldus Bloomberg. De Bundesliga trapt vrijdag het nieuwe seizoen af. Regerend landskampioen Bayern Munchen neemt het op tegen Hertha Berlijn.

Onefootball bood al een 'pay per view'-dienst aan in het Verenigd Koninkrijk, in april. Toen sloeg het de handen in mekaar met rechtenhouder Eleven Sports om wedstrijden van La Liga, de Spaanse eerste voetbalklasse, te tonen voor 2,99 Britse pond per match. 'Moderne voetbalfans stellen de status-quo in vraag', zei Onefootball-oprichter en CEO Lucas von Cranach destijds. 'Ze willen live-content flexibeler kunnen consumeren.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect