Advertentie

Doorniks e-learningplatform haalt 12 miljoen euro op

©Myskillcamp (Leansquare)

Het e-learningplatform myskillcamp haalt 12 miljoen euro op. Met die financiële injectie wil het platform het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland en Zwitserland veroveren.

De pandemie heeft het 'Belgische Netflix voor online leren' geen windeieren gelegd. In 2021 nam myskillcamp 25 nieuwe werknemers aan, daarnaast kon het een groei realiseren van 269 procent. Op dit moment telt het platform 57.000 gebruikers. Bedrijven gebruiken de software van myskillcamp om medewerkers online opleidingen op maat aan te bieden.

Het bedrijf haalt 12 miljoen euro op om verder te groeien in Europa. 'We zijn bekend in België en Frankrijk, maar het is tijd om door te breken in nieuwe markten, en ik denk dat we er klaar voor zijn', zegt Kevin Tillier, oprichter en CEO van myskillcamp. Het doel is het platform in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland en Zwitserland te lanceren. De groep investeerders bestaat uit Mediahuis Ventures, Wapinvest, Riverside Growth Fund, Inventures en Conviction VC. Die laatste twee investeren voor de tweede keer in het Waalse groeibedrijf.

We zijn bekend in België en Frankrijk, maar het is tijd om door te breken in nieuwe markten, en ik denk dat we er klaar voor zijn.
Kevin Tillier
CEO myskillcamp

Gecontroleerde groei

'Iedereen ziet graag groeipercentages van driedubbele cijfers, en het was geweldig om het team aanzienlijk te zien groeien, en de klantenlijst maand na maand langer te zien worden', klinkt het bij Inventures. De investeringsmaatschappij is ervan overtuigd dat het alles-in-eenplatform om interne en externe leeractiviteiten binnen bedrijven op een locatie te beheren veel potentieel heeft.

Tillier wil de investering gebruiken om een zogenaamde gecontroleerde groei na te streven. 'Myskillcamp moet schalen door het team, de cultuur en het platform samen te laten groeien en erover te waken dat de fouten van andere snelgroeiende start-ups niet onze eigen fouten worden.'

Grootste van Europa

Bij myskillcamp heeft de pandemie nog meer vertrouwen in hun product gecreëerd. De vraag naar hun platform - en e-learning in het algemeen - nam sterk toe, net als de behoefte aan nieuwe functies om thuiswerken en onboarding op afstand voor veel bedrijven mogelijk te maken. Bedrijven zoals VOO, Apside, Thalys en Decathlon gebruiken de software voor opleidingen.

De concurrentie voor digitale opleidingsplaformen is groot. Myskillcamp probeert onder andere het verschil te maken met hun verdienmodel. Klanten betalen geen vaste maandelijkse bijdrage, ze betalen alleen voor wat ze gebruiken op het platform. Dat moet helpen om op termijn uit te groeien tot het grootste e-learningplatform van Europa. 'Het succes van de fondsenwerving laat zien hoever myskillcamp is gekomen, maar ook hoeveel van de reis er nog af te leggen is om een toonaangevende leverancier te worden in levenslang leren', zegt voorzitter Yvan Gouttebelle.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud