Londenaars kunnen haar laten knippen bij Amazon

Na de kassavrije supermarkt experimenteert de Amerikaanse onlinereus Amazon nu met een hoogtechnologisch kapsalon.

In Amazon Salon, zoals het kapsalon in de Londense wijk Spitalfileds heet, wil het bedrijf van Jeff Bezos uittesten hoe de kapper en het schoonheidssalon van de toekomst er kunnen uitzien. Klanten kunnen er onder meer een kapsel kiezen met augmented reality (AR), de techniek om echte en digitale beelden met elkaar te vermengen. In een soort spiegel krijgt de klant meteen te zien hoe hij staat met een bepaalde snit of een nieuwe haarkleur.

Tijdens de knipbeurt zijn voor de klanten Amazon-tablets beschikbaar om zich bezig te houden. Het Amazon-salon gaat ook testen doen met nieuwe ‘wijs-en-leertechnologie’. De klant wijst een bepaald product aan en op een scherm verschijnt alle relevante informatie en een QR-code om het meteen te bestellen.

De digitale reuzen hebben hun zinnen gezet op de miljardenindustrie van mode en verzorging.

Wie een afspraak wil bij Amazon moet zijn haar nog even laten groeien. De eerste weken wordt het kapsalon voorbehouden voor de eigen werknemers. Het valt ook niet te verwachten dat er snel meer Amazon-kapsalons komen. Voor de e-commercegigant is het kapsalon in de eerste plaats een labo om nieuwe inzichten te verkrijgen. Het initiatief geeft wel aan dat de digitale reuzen hun zinnen hebben gezet op de miljardenindustrie van mode en verzorging.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud