Advertentie

TikTok lonkt naar Belgische bedrijven

©AFP

De videoapp TikTok probeert ook in ons land een hefboom te zetten op zijn enorme populariteit. Met de lancering van 'TikTok for Business' lonkt het naar Belgische adverteerders.

Zelfs als u niet meer tot de typische doelgroep behoort, is de kans klein dat u nog nooit van TikTok hebt gehoord. In enkele jaren is de app, die een spervuur aan korte entertainende videootjes op zijn gebruikers loslaat, uitgegroeid tot een van de meest gedownloade apps op aarde en een globaal fenomeen.

Dat die app cultureel relevant was, is al langer duidelijk. Populaire TikTokkers sijpelen door in de bredere popcultuur, het platform kan muzikale hits maken of kraken en de nieuwste hypes of rages worden er geboren. Vraag maar aan de koekjesbakker Lotus Bakeries, die in het VK momenteel een hit is, nu bakkende TikTokkers experimenteren met speculoospasta.

Volgens TikTok krijgen merken een bereik en engagement dat 'twee tot drie keer hoger ligt dan voor klassieke online campagnes'.

For Business

ByteDance, het Chinese bedrijf boven TikTok is al langer bezig die populariteit te commercialiseren met reclame. Het stelt die mogelijkheid nu ook open voor Belgische bedrijven 'van elk formaat'.

TikTok start in ons land met TikTok for Business, een platform dat Belgische merken de toegang geeft tot een reeks marketing- en reclametools om zichzelf te lanceren op de app, voor bedragen 'van 1 tot 30.000 euro'. Volgens TikTok krijgen merken daar een bereik en engagement voor terug dat 'twee tot drie keer hoger ligt dan voor klassieke online campagnes'.

TikTok lanceert ook een tool die kmo's in staat moet stellen zelfstandig campagnes te beheren. Met die TikTok Ads Manager 'kunnen bedrijven hun budget optimaliseren in functie van hun marketingdoelstellingen, hun doelen bepalen, creatieve inhoud creëren en de prestaties van hun campagne opvolgen', klinkt het.

Met de brede uitrol van advertentiemogelijkheden werpt TikTok zich meer en meer op als een te duchten concurrent voor sociale media als Facebook, Instagram, WhatsApp en Twitter. Dat Meta, het bedrijf boven Facebook en Instagram, TikTok klakkeloos kopieerde in Instagram met de creatie van 'Reels' mag dat duidelijk maken.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud