Unifiedpost boekt stevige omzetgroei

CEO Hans Leybaert mocht op 22 september de beursbel luiden naar aanleiding van de beursgang van Unifiedpost. ©Kristof Vadino

In haar allereerste tradingupdate maakt de Belgische fintechgroep Unifiedpost een dubbelcijferige omzetgroei bekend over het derde kwartaal.

Het Belgische fintechbedrijf en beursnieuwkomer Unifiedpost Group zag de omzet in het derde kwartaal met 37 procent stijgen tot 17 miljoen euro. Over de eerste negen maanden van het jaar kende Unifiedpost een organische omzetgroei van 11 procent. Het management verwacht een 'minieme impact' op de omzet van de tweede lockdown.

Unifiedpost is in de eerste plaats een digitale factuurverwerker, en combineert die activiteit met identificatie- en betaaloplossingen. De groep focust zich op het verwerven van nieuwe klanten in het kmo-segment. 'Eind oktober lag het aantal nieuwe klanten op het platform 28 procent hoger dan begin dit jaar', zegt Unifiedpost. Unifedpost herhaalt de ambitie om vanaf 2022 een organische groei van minstens 25 procent te realiseren. Het fintechbedrijf wil tegen 2022 in meer dan 20 landen actief zijn.

Geen winst

Unifiedpost geeft in de tradingupdate alleen omzetcijfers. Bij de beursgang in september liet de groep weten de eerstkomende jaren geen winst te verwachten. De focus ligt op snelle groei. Van het geld van de beursgang wil Unifiedpost meer dan 100 miljoen euro besteden aan overnames om de concurrentie voor te blijven.

Op 22 september trok Unifiedpost tegen 20 euro naar de beurs, via een operatie waarin enkel institutionele beleggers aan zet waren. Op de eerste beursdag tikte het aandeel net geen 28 euro aan. Vrijdag sloot het aandeel op 19,88 euro.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud