Verkoop actiecamera's van GoPro explodeert

©Reuters

GoPro, de Amerikaanse fabrikant van actiecamera's voor waaghalzen, heeft in het afgelopen kwartaal fors meer omzet geboekt. Dat blijkt uit de tweedekwartaalcijfers die het bedrijf dinsdag bekendmaakte.

GoPro haalde in het tweede kwartaal een omzet van 420 miljoen dollar (384 miljoen euro), een stijging van maar liefst 72% in vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2014. De winst van het bedrijf kwam uit op 35 miljoen dollar, terwijl GoPro in 2014 nog 20 miljoen dollar verlies maakte. Dat blijkt uit de tweedekwartaalcijfers die GoPro dinsdag bekendmaakte.

GoPro profiteerde vooral van de verkopen buiten de Verenigde Staten, die goed zijn voor meer dan de helft van de omzet. De camera's zijn populair bij wielrenners, surfers, skydivers en actiefreaks, maar doen ook dienst als 'dashcam' in auto's. GoPro is bovendien de officiële camera van de Tour de France. GoPro komt nog dit jaar met een camerastatief waar zes minicamera's in passen. Daarnaast maakt het bedrijf eerder bekend dat het werkt aan eigen drones.

De camera's zijn wereldwijd in 40.000 winkels te koop. Ook in België zijn de actiecamera's aan een opmars bezig. De verkoop van actiecamera's, zoals GoPro, steeg in het eerste kwartaal van dit jaar met 20 procent in ons land.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud