Advertentie

Liberty plukt King & Kong-strateeg weg bij Telenet

Inge Smidts bij de lancering van het vernieuwde sportpakket Play Sports. ©BELGA

Het is niet al goed nieuws wat de klok slaat voor Telenet vandaag. Het bedrijf ziet op 1 september een cruciale figuur in de organisatie vertrekken. Hoofdaandeelhouder Liberty Global plukt marketingtopper Inge Smidts - het brein achter onder andere de uiterst succesvolle King & Kong-campagne - weg bij Telenet.

Smidts wordt vanaf 1 september chief marketing officer bij het kabelimperium van eigenaar John Malone. Liberty creëerde de functie speciaal voor de Antwerpse.

Smidts krijgt bij Liberty de opdracht om de 'stem van de klant' te vertalen naar relevante commerciële aanbiedingen. Ze moet met andere woorden de verschillende dochterbedrijven van de groep helpen om de juiste mobiele aanbiedingen, internetverbindingen en entertainmentproducten in de markt te zetten. Die afdelingen van Liberty blijven hun eigen marketing aansturen, maar Smidts krijgt het grote overzicht en moet er meer lijn in krijgen.

King & Kong

Dat Liberty specifiek achter de 'senior vice president residential marketing' van Telenet aan kwam, mag niet verbazen. Smidts was de voorbije jaren een cruciale figuur bij Telenet. Ze was de eindverantwoordelijke van de King & Kong-campagne, die Telenet vanuit het niets op de kaart zette in de mobiele markt. En ze paste die versimpelingsstrategie ook toe op het entertainmentaanbod (Rex & Rio en daarna Play en Play More) en de bundels (Whop & Whoppa).

Liberty is al een tijdje aan het opschuiven van een pure kabelgroep naar een consumentgericht bedrijf, dat meer inzet op mobiel en entertainment. De transfer van Smidts past perfect in die evolutie. Het is nu aan de Antwerpse om die strategie in de hele groep te laten renderen.

Telenet-CEO John Porter ziet de transfer als een compliment voor het bedrijf. 'Het is een eerbetoon aan het talent dat we hier hebben rondlopen en een blijk van waardering voor het parcours dat we aan het rijden zijn.'

Aderlating

Voor Telenet is het verlies wel een stevige aderlating. Maar het bedrijf blijft als een van de onderdelen van de Liberty-groep dus wel samenwerken met Smidts. Meer zelfs: de Antwerpse blijft zelfs vanuit Mechelen werken. Een vertrek in de fysieke zin van het woord is het dus niet.

Smidts wordt bij Telenet opgevolgd door Jeroen Bronselaer, die als vice president product entertainment al een hoge functie bekleedde in het marketingteam. Voor hij bij Telenet aan de slag ging, werkte Bronselaer zeven jaar lang voor de VRT.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud