Mobiel offensief levert Base weer nieuwe klanten op

©BELGA

Dankzij een forse campagne met mobiele bundels heeft Base in het tweede kwartaal 7.000 nieuwe abonnees weten aan te trekken. Daarmee is het klantenverlies uit het eerste kwartaal ruim gecompenseerd. Maar Base benadrukt dat de Belgische markt 'intens concurrentieel' blijft.

Die concurrentie zet de resultaten onder druk. Concurrenten richten zich commercieel vooral op promoties rond toestellen, stelt het bedrijf vast. In die context vernieuwde Base op 12 mei zijn postpaidaanbod. 'De initiële resultaten zijn positief', klinkt het.

De omzet uit diensten bedroeg 149 miljoen euro. Dat is evenveel als in het eerste kwartaal, maar minder dan de 155 miljoen euro uit het tweede kwartaal van vorig jaar. Base haalt maandelijks gemiddeld 31 euro uit een postpaid-klant en 8 euro uit een prepaid-klant. Die bedragen blijven al enkele kwartalen ongeveer stabiel.

Base geeft nog mee dat zijn 4G-netwerk ondertussen bijna 87 procent van de Belgische bevolking dekt. Sinds juni kunnen klanten in Antwerpen en Brussel bovendien genieten van hogere 4G-downloadsnelheden omdat de bestaande bandbreedte met de helft werd verhoogd. Dat geeft een betere gebruikservaring, luidt het. Eind juni had 65 procent van de postpaid-klanten van Base een smartphone.

Als alles goed gaat, wordt Base binnenkort onderdeel van Telenet . Het Nederlandse moederbedrijf KPN en Telenet maakten de verkoopdeal over de Belgische operator in april bekend. Telenet betaalt 1,325 miljard euro. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud