Advertentie
Advertentie

Mobile Vikings breidt uit naar start-ups en kmo’s

Mobile Vikings richt zich met zijn zakelijk aanbod op start-ups en kmo's. ©jonas lampens

De prijsbreker Mobile Vikings lanceert zijn mobiele data en ‘vikingpunten’ op de zakelijke markt. Het aanbod komt met dezelfde insteek als voor de particuliere klanten: selfcare via de website.

De mobiele operator Mobile Vikings bestookt naast particulieren voortaan ook kleine bedrijven met zijn scherp geprijsde mobiele data-abonnementen. Mobile Vikings for Business richt zich op start-ups en kmo’s, niet op grote bedrijven. Die willen extra ondersteuning. 

Er zijn geen accountmanagers van wie je voor de minste aanpassing afhankelijk bent.
Kris Steegmans
CEO ad interim van Mobile Vikings

‘We hebben het aanbod samengesteld op maat van een bedrijf als het onze, zoals wij het graag zouden hebben’, zegt Kris Steegmans, de CEO ad interim van Mobile Vikings. Dat wil zeggen: een zo groot mogelijke autonomie van de eindgebruiker. Een abonnement activeren en beheren gebeurt zelfstandig in de online klantenzone. ‘Er zijn geen account managers van wie je voor de minste aanpassing afhankelijk bent.’ De specifieke businesshelpdesk is via chat, WhatsApp (tot 20 uur) en telefoon bereikbaar. 

‘Het aanbod is volledig geënt op ons particulier segment. Dat geldt voor zowel de tarieven als de website en de service. Een bedrijf registreert zich en koppelt vervolgens b2c-klanten aan zijn account’, zegt Steegmans. Het bedrijf kan voor elke werknemer een specifiek abonnement kiezen. De werknemer kan indien gewenst een hoger tariefplan activeren en zelf de extra kosten dragen. 

Businessklanten kunnen net als de particuliere ‘vikings’ vikingpunten verdienen door online te shoppen bij een van de 175 partners van de mobiele operator. Met de punten kan de klant besparen op zijn maandelijkse factuur. 

Proximus

Mobile Vikings verhuisde begin deze maand van DPG Media (HLN, VTM) naar Proximus, Belgiës marktleider in mobiele telefonie. De kleine operator met 71 werknemers genereert met 335.000 klanten een omzet van 67 miljoen euro. 

Is de aanval op de zakelijke markt de eerste verdienste van de overname door Proximus? Steegmans: ‘Bedrijven waren al lange tijd - voor de acquisitie - vragende partij voor een zakelijk aanbod van Mobile Vikings. We hadden nooit de tijd om het idee uit te werken, tot we recent wel de koe bij de horens konden vatten. We hebben dit volledig autonoom uitgewerkt.’ 

Mobile Vikings trekt geen extra middelen of mensen aan voor de nieuwe inkomstenpoot. ‘We onderschatten het misschien, maar door de online selfcare levert dit geen gigantische werkdruk op.’ Steegmans gaat uit van enkele honderden bedrijven die zich bij de mobiele operator aansluiten.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud