Advertentie

Eerste omzetdaling in 19 jaar bij Van de Velde

©Reporters

De Amerikaanse retaildochter Rigby & Peller blijft het probleemkind.

Het moeilijke retailklimaat en de nakende brexit hebben de lingeriespecialist Van de Velde  vorig jaar parten gespeeld. Over 2016 rapporteert de groep een omzet van 206,6 miljoen euro. Dat is 1,1 procent minder dan over 2015. Er is dus geen 19de groeijaar op rij. Bij constante wisselkoersen bleef de omzet wel stabiel.

De hoofdactiviteit, de groothandel, blijft het goed doen met een omzetgroei van 3,4 procent afgelopen jaar. De Europese retailactiviteit deed het ook behoorlijk met 3,5 procent groei op vergelijkbare basis en aan constante wisselkoersen.

Nieuwe CEO

Probleemkind blijft Rigby & Peller, de Amerikaanse retaildochter, waar de omzet met een vijfde daalde.

Sinds de overname in 2007 heeft Van de Velde geen plezier beleefd aan Rigby & Peller (vroeger Intimacy). De Amerikaanse retaildochter stapelt al jaren de slechte cijfers op. Vorig jaar greep de Belgische groep stevig in, met een rebranding van de winkels naar het bekendste merk Rigby & Peller, een nieuw management en een aantal winkelsluitingen. Van de Velde houdt nog twaalf eigen winkels van Rigby & Peller in de VS over.

De situatie in de VS voort rechttrekken wordt een van de prioriteiten van Erwin Van Laethem, die enkele maanden geleden Ignace Van Doorselaere opvolgde als CEO van Van De Velde.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud