La Perla knalt (even) bij beursdebuut

Het lingeriemerk La Perla noteert op Euronext Parijs. ©EPA

Het luxelingeriemerk La Perla heeft zijn debuut gemaakt op de beurs van Parijs. Het aandeel knalde bij opening meteen 18 procent hoger, maar moest die winst bijna onmiddellijk weer inleveren.

Het Italiaanse modehuis La Perla  noteert sinds vrijdagochtend op de Parijse koerstabellen onder de beursticker ALPER. De aandelen kregen een startkoers van 4,5 euro, wat het bedrijf waardeert op 473 miljoen euro.

+18%
Koerswinst bij opening
Het aandeel ging bij de opening meteen 18 procent hoger, maar een halfuurtje later noteerde het weer tegen de startprijs.

Het aandeel kende een vliegende start met een koerswinst van 18 procent bij de opening. Die winst ging quasi meteen weer in rook op. Een halfuurtje later noteerde het aandeel weer tegen de startprijs.

La Perla noteert op het groeimarktsegment van Euronext Parijs, dat soepelere regels hanteert.

Marketing

Het bedrijf, dat gecontroleerd wordt door de Duitse investeerder Lars Windhorst, brengt geen nieuwe aandelen naar de beurs en haalt ook geen kapitaal op. De notering lijkt in de eerste plaats bedoeld als marketinginstrument.

'Deze listing is een eerste stap. De bedoeling is op termijn verder te groeien in het segment van de luxekledij via strategische overnames', zei CEO Pascal Perrier aan Reuters.

La Perla is zwaar verlieslatend en kampt met teruglopende omzetcijfers. De verkoop daalde in 2018 met 20 procent - ondanks een roemrijke fanbasis met onder meer de familie Kardashian - en het bedrijf moest een operationeel verlies van 91 miljoen euro opbiechten.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect