Advertentie
Advertentie

H&M werkt aan online en offline expansie

©REUTERS

Zowel online als offline wil de Zweedse kledingketen H&M uitbreiden. In het kwartaal dat eind vorige maand eindigde, zag H&M zijn winst na belastingen ten opzichte van een jaar eerder stijgen met 36 procent naar 3,6 miljard Zweedse kronen (386 miljoen euro). De omzet steeg naar 4,3 miljard euro.

Zoals H&M eerder aankondigde, zal het dit jaar een webshop openen in België. De keten verduidelijkt dat de opening nog dit voorjaar zal doorgaan. Ook Portugal, Zwitserland en Oost-Europa zullen binnenkort een virtuele winkel krijgen.

Maar H&M zal ook 400 nieuwe fysieke winkels openen. Vooral in China en de Verenigde Staten. Bovendien plant de ketens winkels in landen waar het nu nog niet actief is. Het gaat om onder andere Zuud-Afrika, Peru en India. Vorige maand betrad het nog de Taiwanse markt.

Daarnaast wil het ook 100 winkels van zijn interieurketen H&M Home openen.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud