Advertentie

Strategisch brein van Zalando stapt op

Rubin Ritter (rechts) mocht met de twee oprichters de beursbel luiden bij de IPO in 2014. ©AFP

Zalando verliest een van zijn drie co-CEO's die de webwinkel samen hebben uitgebouwd tot een Europese reus. Rubin Ritter zegt dat de professionele ambities van zijn vrouw nu de prioriteit krijgen.

Rubin Ritter trekt na elf jaar de deur achter zich dicht bij Zalando. De voormalige consultant kwam in 2010 aan boord bij Zalando dat twee jaar voordien als online schoenenwinkel was opgericht door Robert Gentz en David Schneider.

Ritter werd co-CEO naast de twee oprichters en was verantwoordelijk voor de strategie en de communicatie. Tot vorig jaar verzorgde hij ook de financiën en leidde hij de beursgang in 2014 van de Berlijnse webwinkel. Die kende met de steun van investeringsfondsen als Rocket Internet en Kinnevik een fenomenale groei tot grootste Europese online kledingverkoper en is nu actief in 17 landen.

10 miljard
Brutoverkoop
Zalando mikt dit jaar op een brutoverkoop van meer dan 10 miljard euro.

Dit jaar gaven lockdownmaatregelen en de sluiting van de bakstenen winkels in verschillende Europese landen het bedrijf een ongeziene rugwind . Zalando telt nu 35 miljoen actieve klanten. Het bedrijf mikt op een kwart meer omzet tot 10 miljard euro en een brutobedrijfswinst van 375 à 425 miljoen euro, meer dan twee keer zoveel als vorig jaar.

Ritter's contract liep tot eind 2023, maar hij kondigt nu zijn vertrek aan op de algemene vergadering in de lente van volgend jaar. De oprichters blijven dan als co-CEO het bedrijf leiden.

Familie

Als reden geeft Ritter aan dat hij zijn leven een nieuwe richting wil geven en dat hij meer tijd aan zijn 'groeiende familie wil besteden'. In het gezin is ook afgesproken dat de professionele ambities van zijn vrouw nu de prioriteit krijgen.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud