Van de Velde boekt 1,8 procent minder omzet

Volgens de lingerieproducent Van de Velde ligt de jaaromzet van 2018 in lijn met de verwachtingen. ©BELGA

De beursgenoteerde lingerieproducent uit Schellebelle zal vanaf het boekjaar 2019 niet langer vroegtijdig omzetcijfers publiceren.

De omzet van Van de Velde , bekend van lingerie en badmode en merken als PrimaDonna en Marie Jo, daalde in het boekjaar 2018 met 1,8 procent, van 209 naar 205,2 miljoen euro. Volgens het bedrijf ligt dat cijfer 'in lijn met de verwachtingen' en het is ook beter dan de 202,5 miljoen euro die KBC Securities verwachtte.

De vergelijkbare omzet, die gecorrigeerd is voor vergelijkbare seizoensleveringen, daalde met 1,2 procent, van 205,6 naar 203 miljoen euro. Bij constante wisselkoersen bleef de vergelijkbare omzet nagenoeg stabiel (-0,2%).

Marleen Vaesen

De lingerieproducent uit Schellebelle worstelt al een tijdje met een dalende omzet en hoge operationele kosten. In een poging het tij te keren verving Marleen Vaesen, ex-Greenyard, vorig jaar Erwin Van Laethem als CEO, die na twee jaar aan de deur gezet werd.

Van de Velde heeft ook besloten om vanaf het boekjaar 2019 niet langer vroegtijdig zijn omzetcijfers te publiceren. Volgens de lingeriegroep ligt dat 'niet in lijn met de gangbare marktstandaard of verplichtingen'. De volledige resultaten voor het boekjaar 2018 worden op 27 februari bekendgemaakt.

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect