Champagnes en wijnen Vranken-Pommery in de lift

©Thierry du Bois

Het Frans-Belgische champagnehuis Vranken-Pommery zag in het eerste halfjaar de omzet uit zijn belangrijkste merken met ruim 6 procent stijgen.

Het in Brussel en Parijs genoteerde drankenbedrijf   klokte af op een semesteromzet van 94,8 miljoen euro. Dat is een daling met 6,5 procent die volgens het bedrijf evenwel niet relevant is, omdat het onder meer te maken heeft met de uitstap uit roséproducent Listel in juli 2017.

De omzet uit de kernactiviteiten, zo benadrukt Vranken-Pommery, zit in de lift, met 6,3 procent tot 92,5 miljoen euro. Het grootste deel daarvan wordt door de champagnewijnen Vranken, Pommery en hun varianten gegenereerd, samen goed voor 76,4 miljoen euro omzet (+4,2 procent).

De verkoop van champagnes buiten Frankrijk was iets groter dan in het thuisland.

De snelste groei wordt genoteerd bij de niet-champagnes, zoals de wijnen uit de Provence en de Camargue die met 20 procent stegen tot 6 miljoen euro omzet.

Het bedrijf zegt 'voorrang te geven aan de winstmarges', maar maakt geen halfjaarlijkse winst- of verliescijfers publiek.

Mooie oogst

De groep is optimistisch over de groeivooruitzichten, zowel voor de verkoop van de champagnes als van de wijnen uit de Provence en de Camargue. Ook de oogst kondigt zich veelbelovend aan.

'Zonder de toekomst te willen voorspellen, ziet de groep vandaag met genoegen aanwijzingen voor een mooie oogst in alle wijngaarden, ook in de Camargue waar de twee voorbije jaren aanzienlijke volumedalingen vastgesteld werden.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect