Concurrent daagt AB InBev voor rechter wegens reclamespotje

MillerCoors en AB InBev vechten hun ruzie uit voor de rechtbank. ©BELGA

De Amerikaanse bierbrouwer MillerCoors daagt zijn Belgische concurrent AB InBev voor de rechter na diens controversiële tv-spot op de populaire Super Bowl.

De 'corn war' tussen de bierbrouwers MillerCoors en AB InBev gaat een volgende fase in. MillerCoors heeft zijn Belgisch-Braziliaanse concurrent donderdag voor de rechtbank gedaagd. Dat melden Amerikaanse media. 

MillerCoors eist dat AB InBev zijn omstreden tv-spot voor Bud Light stopzet. AB InBev lanceerde de spot van 60 seconden begin februari tijdens de razend populaire 'Super Bowl'. In het filmpje valt AB InBev in een middeleeuwse coulisse de bieren Miller Lite en Coors Light frontaal aan omdat ze maïssiroop zouden bevatten. Lightbieren zijn in de VS de populairste bierstijl. 

Bud zegt alleen de ‘edele’ ingrediënten water, mout, hop en rijst te gebruiken. De peperdure spot sloot dan ook af met de woorden: ‘Bud Light. Gebrouwen zonder maïssiroop.’ 

Foutief en misleidend

MillerCoors noemt de spot foutief en misleidend. Het bedrijf beweert dat het enkel in het brouwproces maïssiroop gebruikt, maar dat zijn eindproduct het ingrediënt niet bevat. Bovendien verdenkt MillerCoors AB InBev ervan zelf ook maïssiroop te gebruiken in dranken als Stella Artois Cidre en Busch Light. 

'Deze opzettelijke misleiding is slecht voor de hele biercategorie', zei een woordvoerder van MillerCoors. 'We tonen de wereld de waarheid.'

AB InBev weigert de reclame aan te passen. 'De rechtszaak van MillerCoors ontbeert elke basis en zal Bud Light er niet van weerhouden zijn klanten de transparantie te geven die ze vragen', reageerde een woordvoerster.

 

 


Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud