Advertentie

AB InBev experimenteert met wietdrankjes

Energiedrankjes met cannabisextracten mogen in Canada vrij verkocht worden. ©REUTERS

De bierreus AB InBev doet samen met het Canadese Tilray onderzoek naar niet-alcoholische dranken met THC en CBD, de twee werkzame bestanddelen van cannabis. Of er ook drankjes op de markt komen, is nog niet zeker.

De samenwerking in cannabisdranken is strikt beperkt tot Canada, dat de verkoop van cannabis en afgeleide producten dit jaar heeft gelegaliseerd.

Tilray,  de partner waarmee AB InBev  in zee gaat, is een van de bekendste wietaandelen van Canada. Zelfs na de recente terugval van de cannabissector heeft het nog altijd een beurskapitalisatie van 6,6 miljard Canadese dollar (4,3 miljard euro).

Het partnership wordt afgesloten tussen Labatt, de Canadese dochter van AB InBev, en High Park Company, een dochterbedrijf van Tilray dat veel cannabismerken en -producten voor volwassenen verkoopt.

De investering kan oplopen tot maximaal 100 miljoen Canadese dollar (65 miljoen euro), waarvan beide bedrijven elk de helft voor hun rekening nemen.

‘Labatt engageert zich om vooruit te lopen op opkomende consumptietrends. Consumenten in Canada ontdekken producten die THC en CBD bevatten. We spelen daarop in door onze innovatieve drive te koppelen aan een engagement om de hoogste normen op het vlak van productkwaliteit en verantwoorde marketing na te leven’, klinkt het in een persbericht.

AB InBev is lang niet de eerste drankenreus die geld ruikt in de cannabishype. Ook de brouwers Molson Coors  en Constellation Brands   sloten al gelijkaardige partnerships af. De tabaksreus Altria  investeerde deze maand nog 1,8 miljard dollar in de wietgroep Cronos. En ook de frisdrankengigant Coca-Cola  toonde al belangstelling voor cannabisdrankjes.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud