Coca-Cola investeert in drankenmerk van basketballegende

Kobe Bryant speelde jarenlang bij de Los Angeles Lakers. ©AFP

Coca-Cola neemt een minderheidsbelang in het sportdrankenmerk BodyArmor, waarvan de voormalige basketbalspeler Kobe Bryant een van de eerste aandeelhouders was. Zo wil Coca-Cola de concurrentie aangaan met Gatorade, dat in handen is van grote concurrent PepsiCo.

Dat kondigt de drankengigant dinsdag aan.

Het sportmerk van Coca-Cola, Powerade, verliest momenteel terrein tegenover Gatorade dat in handen is van grote concurrent PepsiCola. Het bedrijf heeft in zijn thuismarkt af te rekenen met een afname van de consumptie van frisdrank en probeert op deze manier zijn portefeuille te diversifiëren.

De exacte inbreng van Coca-Cola wordt niet gecommuniceerd, maar het bedrijf zegt wel dat die nog zou kunnen toenemen.

BodyArmor werkt met aandeelhouders-ambassadeurs, zoals Kobe Bryant, die hun fanbasis wereldwijd aanspreken. Bryant is de derde grootste aandeelhouder van het bedrijf. Ook basketbalspeler James Harden, de beste speler van het afgelopen NBA-seizoen, is zo'n ambassadeur.

'Bedankt Gatorade, wij nemen het nu over', zei Bryant op Twitter.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud