HelloFresh de komende weken naar de beurs

Een maaldtijdbox van HelloFresh, met voedingsproducten én recepten. ©Hollandse Hoogte / Olaf Kraak Fotografie

De beursplannen van HelloFresh zijn nu concreet: de Duitse aan-huis-leverancier van maaltijdpakketten wil midden oktober een notering. HelloFresh krijgt een waardering van 1,5 à 2 miljard euro opgeplakt.

Rocket Internet  , dat ook aan de basis lag van Zalando, wil half oktober HelloFresh naar de beurs brengen. Rocket Internet, dat nog een belang van 53 procent heeft in HelloFresh, gaf in juni ook al één van zijn andere internetbedrijven, Delivery Hero  , een succesvolle beursstart. Sinds de notering is dat aandeel al met 40 procent gestegen.

HelloFresh mag dan geen kant-en-klare voeding afleveren zoals Delivery Hero, de focus komt wel heel dicht in de buurt. HelloFresh komt aan huis met maaltijdboxen, die voedingsproducten bevatten én de recepten om die zelf klaar te maken.

HelloFresh zou nu enkel nog op zijn resultaten voor het derde kwartaal wachten, om beleggers te overtuigen van zijn beursnotering. Het bedrijf is verlieslatend, maar wordt toch gewaardeerd op 1,5 tot 2 miljard euro.

1,25 miljoen klanten
HelloFresh leverde in het tweede kwartaal 33,7 miljoen maaltijdboxen aan 1,25 miljoen klanten.

HelloFresh verkoopt zijn pakketten in negen landen. In het tweede kwartaal leverde het 33,7 miljoen maaltijdpakketten af aan 1,25 miljoen klanten. De Duitse onderneming haalde in datzelfde kwartaal een omzet van 230 miljoen euro, of een toename van 53 procent.

België

HelloFresh is sinds 2015 ook in België actief, maar heeft hier te kampen met hevige concurrentie van onder andere Marley Spoon en Smartmat, dat als eerste op de markt kwam, en Foodbag, gestart in 2014.

HelloFresh had in 2015 ook al eens een IPO op de agenda staan, maar die werd toen afgeblazen gezien het minder gunstige investeringsklimaat.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud