Lotus en Nestlé lanceren Arabische Kit Kat-reep

Nestlé is een van de grootste voedingsbedrijven ter wereld. ©EPA

De voedingsreus Nestlé lanceert in een vijftal Arabische landen een chocoladereep met speculoos van Lotus. 'Onze speculoos krijgt er nu extra aandacht.'

In vijf Arabische landen, waaronder Libanon, Dubai en Koeweit, verkoopt de Zwitserse voedingsreus Nestlé sinds enkele weken een Kit Kat-chocoladereep met speculoos van het Belgische familiebedrijf Lotus Bakeries .

Zichtbaar

Nestlé is geen directe concurrent, want het maakt geen speculoos.
Jan Boone
CEO Lotus Bakeries

'Het gaat om een lokaal initiatief van Nestlé. Wij leveren hen speculoopasta en speculooskruimels', zegt Lotus-CEO Jan Boone. 'Onze marketingteams hebben samengezeten om de verpakking te ontwikkelen.'

Lotus werkte eerder al samen met McDonald's en sinds vorige week ligt Danone-yoghurt met Lotus-speculoos in de rekken. Maar de samenwerking met Nestlé is opvallender, want de Zwitsers hebben hun eigen portfolio koekjes.

De Kit Kat-reep met Lotus-speculoos. ©De Tijd

Toch beschouwt Boone Nestlé niet als een directe concurrent. 'Zij maken geen speculoos. We zien de samenwerking als een mooie manier om meer zichtbaarheid te krijgen in de Arabische landen.'

Open

Nestlé betaalt Lotus niet om de Lotus-naam te mogen gebruiken. 'Ze betalen ons wel voor de speculoos die we leveren.'

De repen zijn alleen te koop in de vijf landen. En in het Verenigd Koninkrijk, dankzij een importeur. Het gaat om een tijdelijke samenwerking van drie tot vier maanden. 'Het is aan Nestlé om te beslissen of de samenwerking wordt uitgebreid. Wij staan er in elk geval voor open.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud