Pandemie doet HelloFresh knallen

Een medewerker van HelloFresh laadt maaltijdboxen in in het Nederlandse distributiecentrum. ©Jiri Buller

De maaltijdboxbezorger HelloFresh liet donderdagavond weten dat zijn eerste kwartaal een pak beter was dan verwacht en trekt meteen de prognoses voor het hele jaar op.

De coronapandemie kent veel verliezers, maar ook enkele afgetekende winnaars. Dat we HelloFresh in die laatste categorie mogen onderbrengen, wordt met de dag duidelijker.

De Duitse bezorger van maaltijdboxen boekte in het eerste kwartaal een omzet die rond 1,4 miljard zal uitkomen, blijkt uit voorlopige cijfers. Dat is niet alleen een ruime verdubbeling tegenover de 699 miljoen over het eerste kwartaal van 2020, maar ook een stuk beter dan de 1,17 miljard die analisten gemiddeld verwachtten. 

De bedrijfswinst voor afschrijvingen, bij Hellofresh de lettersoep 'AEBITDA', komt rond 160 miljoen euro uit, zo'n 150 procent meer dan de 63 miljoen een jaar eerder. 

+40%
verwachte omzetgroei in 2021
HelloFresh verwacht dit jaar een omzetgroei van 35 tot 40 procent.

Voor heel 2021 rekent de maaltijdboxreus nu op 35 à 45 procent omzetgroei tegenover het al sterke 2020. Eerder lag de lat op 20 à 25 procent groei. 

Afwisseling

HelloFresh profiteert in deze pandemische tijden volop van de sluiting van de horeca en het massale thuiswerk. Dat je minder naar de winkel moet en dat de maaltijdboxbezorger met zijn gerechten wat afwisseling brengt in het dagelijkse menu is een gebruiksgemak waar veel mensen voor vallen in deze moeilijke tijden.

Analisten gaan er ook van uit dat wie tijdens de pandemie voor de bijl ging voor het model van HelloFresh veel kans maakt om te blijven hangen als de wereld weer normaliseert.

Het aandeel HelloFresh koerst vrijdagochtend 3,2 procent hoger naar 73,70 euro in Frankfurt.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud