Puro-koffie geeft cijfers Miko boost

Miko-topman Frans Van Tilborg - Foto Photo News ©Photo News

De specialist in koffie en kunststofverpakkingen Miko heeft mooie groeicijfers geboekt in het eerste halfjaar. De groep hield de kosten onder controle, en wist zowel meer koffie als plastic schaaltjes voor kant-en-klare maaltijden te verkopen. Die prestatie hoopt het management te kunnen doortrekken in het tweede halfjaar.

De omzet steeg 5,1 procent tot 73,71 miljoen euro. De bedrijfskasstroom (ebitda) ging 2,1 procent hoger tot 9,5 miljoen euro, de bedrijfswinst (ebit) 1,4 procent tot 5,75 miljoen euro. De nettowinst kwam uit op 4,26 miljoen euro of 3,43 euro per aandeel.

De koffiedivisie zag de omzet met 10,4 procent stijgen, dankzij een aantal nieuwe grote contracten in Frankrijk. Vooral het fairtrademerk Puro presteerde goed in de kantorenmarkt. Het afgelopen halfjaar zaten ook voor het eerst de cijfers van het belangrijke contract met The National Trust in het VK volledig in de cijfers.

De kunststofdivisie had af te rekenen met de slechte zomer, waardoor de vraag naar roomijsdozen op de belangrijke Duitse markt onder druk stond. Het bedrijf wist dit echter te compenseren met 'een grote stijging van de verkoop van schaaltjes voor kant-en-klaarmaaltijden, en dit vooral in Nederland en Zweden'.

Topman Frans Van Tilborg toont zich optimistisch voor de rest van het jaar. 'De opwaartse tendens van de resultaten in deze eerste jaarhelft is voor ons een hart onder de riem', klinkt het in het persbericht. 'Wij zien de tweede jaarhelft met optimisme tegemoet en verwachten dat de stijgende tendens van onze resultaten zich zal voortzetten.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud