Advertentie
Advertentie

Start-up Mealhero vraagt faillissement aan

De start-up Mealhero, die tijdens de pandemie een explosieve groei kende, heeft het faillissement aangevraagd.

Dat meldt Het Laatste Nieuws. Jeroen Spitaels, CEO van Mealhero, bevestigt dat het bedrijf in moeilijke papieren zit. ‘Het zijn geen goede tijden. Het dossier zit nu bij de curator. Ik hoop vooral dat er een oplossing komt voor onze klanten.’

De start-up kreeg twee jaar geleden nog 900.000 euro - schulden, subsidies en kapitaal - toegestopt om zijn slimme stomer en diepvriesmaaltijden verder op de kaart te zetten in België en Nederland.

Advertentie

Het concept van Mealhero heeft wat weg van HelloFresh, maar is nog eenvoudiger in gebruik. Mealhero levert diepvriesingrediënten, thuis te bereiden in een zelf ontwikkelde stomer die u huurt voor 5 euro per maand. Als klant hebt u keuze uit een 500-tal producten, zoals rode kool, kip met piripirisaus of zalm met mierikswortel. Het volstaat elk ingrediënt apart in te scannen en de stomer start het optimale stoomprogramma.

Kwantumsprong

Tijdens de pandemie en de lockdowns groeide het bedrijf als kool. ‘We hebben een kwantumsprong gemaakt’, zei Spitaels anderhalf jaar geleden. Maar van winstgevende groei was geen sprake. Integendeel, de overgedragen verliezen dikten vorig jaar aan tot 2,5 miljoen euro. Het eigen vermogen zakte tot ver onder nul.

Ardo en spaghetti

De oprichters waren nochtans goed omringd door ervaren mensen in de business. In de raad van bestuur zetelden onder anderen Jan Haspeslagh (van de diepvriesgigant Ardo), Peter Van Praet (oprichter van de spaghettirestaurantketen Bavet) en Xu Zhong Yuan (oprichter van Deliverect)

Een van de investeerders die hun inleg kwijt zijn, is Jean-Marie Vliegen, die tot 2015 financieel directeur was bij Procter & Gamble België. Hij investeerde ongeveer 100.000 euro.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie
Gesponsorde inhoud
Tijd Connect
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Partnercontent
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.