Tony's Chocolonely strikt Pharrell Williams

De popster Pharrell Williams moet het Nederlandse chocolademerk internationaal doen doorbreken. ©ANP Kippa

De Nederlandse ethische chocolatier wil met de muzikant de internationale groei aanzwengelen.

Tony's Chocolonely is 'happy' dat het Pharrell Williams voor zijn kar kan spannen. De muzikant moet het merk ook internationaal op de kaart zetten. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

De chocolatier boekte het afgelopen boekjaar (2019/2020) 70 procent van zijn omzet in zijn thuisland Nederland - 61 miljoen op 88 miljoen euro. Een groei van 27 procent tegenover het jaar daarvoor. De beoogde 50 procent wordt dus niet gehaald. Volgens topman Henk Jan Beltman omdat de pandemie impulsaankopen - zoals op de luchthaven - heeft genekt.

Om de groeimotor aan te zwengelen kijkt de CEO in eerste instantie naar de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en de Duitstalige landen. De popster Pharrell Williams weet wat gedaan. De muzikant wordt niet enkel ambassadeur van Tony's Chocolonely, hij verwerft ook een minderheidsbelang.

Eerder tankte het Nederlandse bedrijf ruim 30 miljoen euro bij de Belgische AB InBev-familie de Spoelberch (Verlinvest) en de oprichters van het smoothiemerk Innocent (Jamjar). Verlinvest kocht ongeveer een kwart van de aandelen, Jamjar 2,5 procent. Topman Beltman blijft de hoofdaandeelhouder.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud