Advertentie

MySpace wil fotowebsite Photobucket kopen

(reuters) - MySpace, de populaire communitywebsite van News Corporation, wil Photobucket, de website om foto's te delen, overnemen voor 250 miljoen dollar cash. De twee partijen zouden een voorlopig akkoord bereikt hebben.

Photobucket helpt gebruikers hun foto- en videomateriaal te posten op 'social networking' sites zoals Blogger, MySpace en YouTube. De website is erg populair. Momenteel worden via Photobucket bijna 2,8 miljard foto's beheerd. De website, die vier jaar geleden door twee jonge telecom-ingenieurs werd opgericht, heeft zich met 41 miljoen geregistreerde gebruikers ontwikkeld tot de grootste foto- en videobeheerssite van de VS, met 40 procent marktaandeel. De fusie zou veel synergie meebrengen, want het succes van Photobucket hangt af van communitysites als MySpace, en dat van My- Space van Photobucket. Zo is 60 procent van de Photobucket-bezoekers volgens Hitwise, het bedrijf dat internetgedrag registreert, afkomstig van MySpace. Het bureau toont ook aan dat Photobucket een van de populairste websites is bij MySpace-gebruikers.

Toch is het nieuws opvallend, omdat de twee vorige maand nog een dispuut hadden. MySpace blokkeerde toen de content van Photobucket, omdat er te veel reclame tussen de foto's van Photobucket opdook bij MySpace. Het geschil werd na overleg opgelost.

Met MySpace van mediatycoon Rupert Murdoch als grootste communitysite en Photobucket als populairste fotosite, is dit een van de belangrijkste fusies in de wereld van Web 2.0. Of een overname gevolgen heeft voor andere communitysites die foto's van Photobucket tonen, is niet bekend.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie
Gesponsorde inhoud
Tijd Connect
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Partnercontent
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.