AOL-topman meent dat conjunctuurzwakte voorbij is

Case gaf zijn visie op de internet- en mediasector tijdens het driedaagse congres van Goldman Sachs in New York. AOL Time Warner, met 90.000 werknemers en ronkende namen zoals internetprovider America Online, nieuwszender CNN en de weekbladen Time, People en Sports Illustrated, is het grootste bedrijf uit de sector. Onmiddellijk na de aanslagen van 11 september was de groep een van de eersten om te waarschuwen voor lagere omzet- en winstcijfers, wegens dalende advertentie-inkomsten en extra inspanningen voor nieuwsverslaggeving.

Case wees er gisteren op dat AOL Time Warner een heel divers mediabedrijf is dat slechts 24 procent van de omzet uit advertenties haalt. De diversiteit zorgt er eveneens voor dat bepaalde afdelingen profiteren van het huidige klimaat. Zo verwacht Case heel veel van de release van de Harry Potter-film dit najaar en van de tv-activiteiten. 'Mensen voelen de neiging om te gaan cocoonen of naar een leuke film te gaan', meent de topman.

Steve Case toonde zich uiterst tevreden over de start van de fusiegroep AOL Time Warner, zeker gezien de moeilijke economische omstandigheden. Hij had alleen verwacht dat de groep al verder zou staan in de ontwikkeling van het digitale muziekaanbod. De juridische gevechten over de muziekuitwisseldienst Napster en de onwil van platenfirma's om een gemeenschappelijke standaard af te spreken liggen volgens Case aan de basis van die trage ontwikkeling.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud