Advertentie

Best Of slankt verder af

De publishing-afdeling is verlieslatend, terwijl de marketing wel winst maakt. "Zonder de publishing-activiteiten moet Best Of dit jaar break even draaien. Voor 2002 zou er een bedrijfswinst (EBIT) van 1,25 miljoen euro", legt operationeel directeur Philippe de Gheldere uit.

Hoofdaandeelhouder Jean de Gheldere verkocht zijn belang van 48% voor 2,9 miljoen euro aan Eric Everard. Deze laatste is gedelegeerd bestuurder bij Artexis, een inrichter van antiekmarkten. Naast Everard worden ook de huidige managers van de marketingafdeling Marcom aandeelhouder.

Concreet wordt het belang van 48% ondergebracht in een moedervennootschap. Samen met de aandelen van Daniel Lahaye, die tot het management behoort, is er een meerderheid van 50%. De controlerende vennootschap staat open voor andere mangagers en investeerders.

Advertentie

Jean de Gheldere verlaat dus Best Of, maar koppelt zijn lot wel aan de uitgeefafdeling. Hij verbond zich ertoe om de publishing-divisie over te nemen voor 1,91 miljoen euro. Het nieuwe management licht die optie voorlopig nog niet en bekijkt eerst of er geen hogere verkoopprijs te rapen valt. Best Of heeft daarvoor een periode van drie maand.

Bart Haeck

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Gesponsorde inhoud
Tijd Connect
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Partnercontent
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.