Euro brengt meer veiligheidsmaatregelen in warenhuizen
"In die periode zullen we het geld vaker laten ophalen en leveren", zei woordvoerster Catherine Alexandre van Delhaize. Momenteel gebruikt de distributiegroep al intelligente geldkoffers die het geld verkleuren als een overvaller de koffer openbreekt.
De Franse distributiegroep Carrefour (GB) gaat vanaf begin september twee intelligente geldkoffers per warenhuis kopen. De kostprijs van zo'n koffer wordt op zo'n 100.000 frank (2.478 euro) geschat. "Carrefour hecht belang aan de veiligheid van zijn werknemers", zei woordvoerster Geneviève Bruynseels van deze groep. In het eerste halfjaar van 2002 zal echter wellicht meer met bankkaarten betaald worden en de warenhuisketen zou dit gebruik met allerlei acties kunnen aanmoedigen, voegde ze eraan toe.
Andere warenhuizen zoals Colruyt en Makro zeiden liever niets over hun huidige en toekomstige veiligheidsmaatregelen. Ikea heeft in zijn winkels al persluchtkokers om teveel geld in de kassa's te voorkomen en biedt een gratis koffie aan bij elke betaling met een bankkaart.
Meest gelezen
- 1 Lokale uitslag dreigt federale clash over vermogenstaks alleen maar feller te maken
- 2 Energiewaakhond waarschuwt voor overvloed aan zonnestroom
- 3 Budgetdochter Dacia overvleugelt moeder Renault voor het eerst
- 4 Nergens zoveel thuisblijvers als in Eeklo: ‘We hebben onszelf de duvel aangedaan, dat moeten we durven toegeven’
- 5 Google bestelt zeven kerncentrales om voldoende stroom te hebben voor AI