Advertentie

UPC diept nettoverlies uit in tweede kwartaal

Per aandeel bedroeg het verlies 2,02 euro, tegen 0,84 euro een jaar eerder. De bedrijfscashflow (ebitda) kwam uit op een negatieve 54,368 miljoen euro. Dat is 30% boven de 78,020 miljoen euro negatieve ebitba die het bedrijf een jaar eerder boekte. De omzet ging met 33% hoger van 238 miljoen euro een jaar geleden tot 357 miljoen euro.

"Ons doel voor 2001 is een stijging van de omzet, een verbetering van de ebitda en een vermindering van de kosten te realiseren. Dit trimester hebben we in alledrie de doelstellingen gehaald." Het bedrijf blijft er dan ook bij dat de omzet in 2001 zal uitkomen tussen 1,4 en 1,5 miljard euro en dat het ebitda-verlies zal uitkomen op 200 miljoen euro. Daarnaast blijft het bedrijf erbij dat het in 2002 het ebitda-break-evenpunt zal bereiken. Voor de free cash flow (de cash flow die het bedrijf kan aanwenden zonder dat de kaspositie van de onderneming verslechtert) is het wachten tot de tweede helft van 2004.

Een van de maatregelen om het ebitda-verlies terug te dringen is het schrappen van 1.000 tot 1.500 banen bij het onderdeel UPC Distributions in de komende zes maanden. In de eerste helft van 2001 schrapte UPC tot nu toe 500 banen bij het onderdeel.

Advertentie

UPC sloot 2,58% hoger af op 1,19 euro.

Advertentie
Gesponsorde inhoud