Woestijnvis en Mediaxis sluiten samenwerkingsakkoord
Woestijnvis en uitgeverij Mediaxis, bekend van onder andere Humo en Menzo, hebben een princiepsovereenkomst tot een langdurig samenwerkingscontract afgesloten waarbij het productiehuis zich voluit op zijn televisieactiviteiten gaat concentreren. Wat met de redactieleden van Woestijnvis zal gebeuren, staat nog niet vast, zo delen beide bedrijven dinsdag mee.
Woestijnvis-bestuurder Wouter Vandenhaute en directievoorzitter Jan Vandenwyngaerden van de magazine-uitgeverij voerden vorig jaar al gesprekken over een samenwerking. Toen die afsprongen, besliste het productiehuis om Bonanza op te richten. Nu beide bedrijven toch gaan samenwerken, zal Woestijnvis de productie van Bonanza stopzetten. Het afscheidsnummer ligt op maandag 20 augustus in de winkelrekken.
Voor Woestijnvis kadert het akkoord zich volgens de mededeling van beide bedrijven ook in een ondertussen meer gestabiliseerd tv-landschap. "In de komende weken worden met alle Bonanza-medewerkers individuele gesprekken gevoerd om een zo goed mogelijke oplossing te zoeken", aldus de mededeling.