Zyrtec-verkoop stijgt met 30% in VS (update)

Het anti-allergicum van UCB wordt in de VS verdeeld door de Amerikaanse farmagroep Pfizer. Die boekte over het derde kwartaal een 52% hogere nettowinst van 2,072 miljard dollar, of 0,34 dollar per aandeel. Dat ligt iets boven de verwachtingen van analisten, die hadden gemikt op 0,33 dollar per aandeel.

In zijn commentaar bij de kwartaalcijfers stipt Pfizer een aantal sterke punten aan van Zyrtec. Volgens Pfizer is Zyrtec het snelst groeiende anti-allergiemiddel op de Amerikaanse markt en haalde het een record marktaandeel in de maand september.

Zyrtec presteerde ook beter dan zijn grote concurrent Claritin in twee recente klinische studies. Bij die studies, die plaatsvonden gedurende twee dagen in een artificieel gecontroleerde pollen-omgeving, begon Zyrtec al te werken na 1 uur, terwijl het bij Claritin drie uur duurde vooraleer de werking begon. Bovendien gaf Zyrtec een twee maal zo grote verlichting van de symptomen van allergie als Claritin, zo schrijft Pfizer.

Pfizer wijst ook op de lancering in het derde kwartaal van Zyrtec-D, de variant van Zyrtec die speciaal geschikt is tegen neusverstoppingen. Die zal naar verwachting goed aanslaan, omdat ongeveer een kwart van alle in de VS voorgeschreven anti-allergiemiddelen medicijnen zijn tegen neusverstopping. Momenteel wordt die markt gedomineerd door een variant van het concurrerend medicijn Claritin, maar Zyrtec-D kan daarin verandering brengen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud